03:02
30-06-2020

Vragen aan De Heer Jan Dossche – President USFloors International

Vanwaar uw passie voor vloerbedekking ? Hoe bent u in de vloerenwereld terecht gekomen

Na anderhalf jaar te hebben gewerkt in een tufted carpet manufacturing plant in Wales, UK onder leiding van mijn broer kwam ik terecht bij een voor die tijd uniek bedrijf. Begeleid door de zaakvoerder en al snel alleen heb ik eind de jaren 80 enkele weken per maand rondgereisd in voornamelijk Polen, het toenmalige Tsjechoslovakije, Hongarije, Roemenië, kortom Centraal Europa.

De val van de muur en het daaropvolgend Bonanza aan opportuniteiten heb ik vanop de eerste rij meegemaakt. Overtuigd van het potentieel, intussen vertrouwd in de regio, met de nodige techno-commerciële kennis, geprivilegieerde leverancier relaties via mijn broer en vooral met een grote dosis lef en ondernemerschap heb ik in 1991 samen met een roemeense vennoot, de eerste ‘verkoop en distributie van vloerbedekking’ firma opgericht en met meer dan 25 eigen winkels uitgebouwd tot marktleider in Roemenië. Sindsdien was ik trouw iedere editie aanwezig op Domotex Hannover, eerst als klant nu als fabrikant. De evolutie binnen de sector, de technische vernieuwingen in de laatste dertig jaar, de passie en aantrekkingskracht die uitgaat van deze iedereen-kent-iedereen industrie is equal-to-none.

Het door mijn broer gecreërde COREtec® succesverhaal in de US doe ik sinds vijf jaar uit het niets nog eens over in Europa en dat is nog maar het begin…

Waarop letten klanten bij hun aankoop van vloeren

Kijk, niemand loopt zo maar een vloerenwinkel binnen om even rond te kijken of de laatste collecties te bewonderen, hij of zij gebruikt hun vrije tijd liever anders dus, elke bezoeker komt met een vraag – gemiddeld kopen wij 3 keer een vloerbedekking in ons actieve leven – en die vraag verschilt naargelang de toepassing. Het is aan de specialist in de winkel om de klant die vloeren oplossing aan te bieden die het best bij de wens aansluit. Vandaar dat U nooit een premium product als COREtec® in een doe-het-zelf zaak zal vinden. De klant zijn of haar interieur bepalende behoefte omzetten in realiteit vergt vakmanschap én veel verbruikt saliva van de vloeren professional!

Wat zijn belangrijke producten en decors binnen het COREtec® verhaal?

Klinkt misschien een beetje verwaand maar het hele COREtec® verhaal is zo vernieuwend en baanbrekend binnen haar categorie dat elk segment binnen het COREtec® aanbod even belangrijk en even uniek is qua esthetiek en textuur.

Zijn consumentenbeurzen en vakbeurzen belangrijk voor COREtec® en zo ja waarom ?

Beurzen zijn als het ware vensters op de wereld, de ideale gelegenheid om het beste van zichzelf te tonen voor medewerkers, partners en prospects. Uiteraard versterkt dit zowel de publieke kennis van het product als de merkbekendheid.

Spelen “vintage” en “visgraat”  een hoofdrol in 2020 ?

Het zijn stijlen die “in” zijn momenteel maar het blijft gereserveerd voor een bepaald type klant. COREtec® neem hierin een leidersrol met een uitgebreid aanbod aan decoren.

Fabrikanten stellen alles in het werk om de plaatsing van vloeren te vereenvoudigen. Kliksystemen     in alle soorten vloeren zijn daarvan het bewijs. Wat is de toegevoegde waarde van een professional als doe-het-zelvers het allemaal eventueel zelf kunnen?

Het merendeel van de COREtec® klanten laat hun geliefde vloer plaatsen door een vakman. Het kliksysteem staat een zwevende plaatsing toe zonder extra kosten voor uitbreken of extra voorbereiding van de ondervloer. Voor de vakman neemt het aantal plaatsingen toe door de enorme tijdswinst en stijgt dus ook de profitabiliteit!

Is ‘ecologisch’ tegenwoordig het grote goed?

Environment & ecologie zijn verplichte onderdelen in de bedrijfsvoering.

Wat vindt u van de huidige situatie in de vloerenwereld?

Zoals in iedere andere industrie tak is er een constante evolutie door vernieuwing en ontwikkeling.

COREtec® creërde de huidige categorie van de meerlaagse watervaste vloeren die de (enige?) groei voor zijn rekening neemt binnen het totale vloeren aanbod! Specialisten voorspellen een groeispurt die over enkele jaren tot een kwart van de totale kunststof vloerbedekking zou uitmaken.

Wat zijn de COREtec® producten van de toekomst ?

The future is now! COREtec® is op zich zo disruptief binnen de vinyl en LVT categorie dat het nog vele jaren vernieuwend en futuristisch de klanten die er voor het eerst met in aanrakingkomen, overtuigt van zijn unieke eigenschappen!

Ik vermeld graag dat naast COREtec® The Original, COREtec® Stone mt de CERATOUCH collectie is geïntroduceerd in de voorbije periode.

Wat is de toegevoegde waarde van COREtec® voor de klanten?

De toegevoegde waarde voor onze COREtec® BtoB klanten is dat zij een premium product kunnen verdelen dat qua constructie, afmeting, esthetiek en textuur elke consument aanspreekt. Ondersteund door een reward winning marketing en perfecte service – 72h leverings garantie in heel Europa – gekoppeld aan het grootste aanbod in decoren en kleuren – momenteel 208 vloeren in voorraad met diverse matching afwerkingsprofielen, bieden we onze geselecteerde klanten het snelst groeiend vloeren merk! Een uitgekiende en streng nageleefde prijsstructuur laat toe dat COREtec® dealers naast een sterk verhoogde verkoop op een veel hoger resultaat mogen rekenen!

Wat is de grootste uitdaging voor COREtec® in de komende jaren?

De COREtec® boodschap brengen tot in alle hoeken van Europa !

Gelooft u in “leasing” in plaats van het kopen van Home & Deco producten?

Net zoals met bedrijfswagens zie ik deze financieringsvorm eerder in het commerciële circuit zijn nut bewijzen dan in  het residentiële. De logistieke uitdaging lijkt me niet onoverkomelijk, het bepalen van de levensduur en de re-sale value na afloop is minder voor de hand liggend.

Nu ik erover nadenk, COREtec® met zijn zwevende plaatsing en sterke garantie voorwaarden zou wel eens de ideale vloer kunnen zijn voor een dergelijk instrument!

www.coretecfloors.com

Abonneer u op onze nieuwsbrief

Lees ons « Privacy statement » voor nadere informatie.

Lees meer over: USFloors International

Interieurbouw online partners

bronce_salvora_8ar-kopieren