De campagne van Fedustria steekt Belgische bedrijven een hart onder de riem. (Beeld: Fedustria).

01:53
14-07-2020

Ludieke campagne doet oproep aan alle Belgen: “Geef meer driekleur aan je interieur!”

De lockdown heeft ons één ding duidelijk gemaakt: het belang van knus en comfortabel wonen. In tijden waarin we wekenlang in ons eigen kot moesten blijven, werden we voortdurend geconfronteerd met de aangename en minder aangename kantjes van onze woning: een uitgeleefde zetel, niet-meer-zo-hippe meubelen, een te klein thuisbureau, een piepende ingemaakte kast, een versleten vloerkleed, noem maar op. Het zijn maar enkele voorbeelden van interieurproducten die weleens aan vernieuwing toe kunnen zijn. Hoog tijd dus om aandacht te besteden aan ons interieur. En waarom niet door de Belgische producenten, interieurbouwers en merken een hart onder de riem te steken?

Peter Van Hoecke: “Deze positieve communicatie is exact wat de sector nodig heeft.” (Beeld: Van Hoecke).

 

Ferm gerief op radio, online en op het winkelpunt

Via de ludieke radio- en onlinecampagne “Geef meer driekleur aan je interieur!” en een gloednieuwe website www.fermgerief.be wil Fedustria, de Belgische federatie van textiel-, hout- en meubelbedrijven, alle landgenoten tonen dat er heel wat trendy en mooie interieurproducten en merken van Belgische makelij bestaan. Iets dat nog te weinig Belgen vandaag weten.

Op de website krijg je, in functie van de gekozen leefruimte, een aantal sfeerbeelden te zien van mogelijke opstellingen en interieurproducten. Via de foto’s klik je door naar de websites van de bedrijven in kwestie, waar je nog veel meer inspiratie vindt.

Het Belgische familiebedrijf Van Hoecke uit Sint-Niklaas is al sinds 1967 een trouwe partner voor de meubelindustrie. (Beeld: Van Hoecke).

 

Campagne over het hele land

Een grappige en pratende woning die zijn bewoners duidelijk maakt dat hij iets nieuws verdient, speelt de centrale rol in de radiospot. Deze zal zowel op Vlaamse als op Waalse radiokanalen te horen zijn. Daarnaast is er ook een groot onlineluik aan de campagne via banners op websites en posts op social media  zoals Facebook en Instagram. Raamstickers en displays zorgen voor herkenbaarheid in de showroom of in het winkelpunt.

Decospan uit Menen staat al drie generaties lang garant voor kwalitatief maatwerk in hout. (Beeld: Decospan).

 

Samen uit de coronacrisis

Het doel van de campagne: koop interieurproducten van Belgische makelij en steun de lokaal verankerde industrie en handel. Zo wil Fedustria de producenten van interieurproducten en de interieurbouwers ondersteunen, die het door de coronapandemie en de bijbehorende langdurige sluiting van de meubel- en interieurwinkels zwaar te verduren hebben.

Peter Van Hoecke, CEO Van Hoecke NV: “Meubelen die in België geproduceerd worden, dragen bij aan het economische herstel en de koopkracht. Ze genereren hier meerwaarde voor de fabrikant, voor de meubelwinkels, de toeleveranciers en de gehele lokale waardeketen. Dat is wat onze sector nu nodig heeft en waar deze campagne van Fedustria optimaal toe bijdraagt. Zo’n positieve communicatie is een fantastische boost voor de sector in deze uitdagende tijden.”

Filip De Jaeger, adjunct-directeur-generaal Fedustria: “We willen de consument wakker schudden dat er ook mooie interieurproducten van Belgische makelij bestaan om hun huis of appartement mee te verfraaien. Bovendien creëerde Covid-19 meer dan ooit draagvlak om lokaal te shoppen, om te winkelhieren. Laten we deze kans dan ook grijpen om de lokaal verankerde industrie en handel te steunen. Want laten we niet vergeten dat het deze bedrijven zijn, die dankzij de jobcreatie en investeringen in eigen land, mee zorgen voor de welvaart van ons allemaal.”  

Tekst & Beeld: Fedustria

Abonneer u op onze nieuwsbrief

Lees ons « Privacy statement » voor nadere informatie.

Lees meer over: Fedustria

Interieurbouw online partners