01:45
02-09-2015

Investeren in innovatie… op vraag van de markt

Continu innoveren is belangrijk voor een firma. Dat betekent echter niet, dat men moet innoveren om te innoveren. Het komt erop aan kort op de bal te spelen: eerst luisteren naar de markt en de trends dan omzetten in nieuwe ontwikkelingen. Dat gebeurt ook bij Egger, dat een allesomvattend productgamma voor de meubel- en interieurbouw, voor de constructieve houtbouw en laminaatvloeren verenigt.

Dit internationaal familiebedrijf met hoofdzetel in Oostenrijk en 17 fabrieken produceert en levert verschillende types platen, laminaat, kantenbanden, werkbladen, vensterbanken, vloeren en kant-en-klare meubelonderdelen. Dit groeibedrijf telt ook 23 verkoopkantoren, waaronder één in België (Kortrijk). Egger blijft continu investeren in de uitbreiding van de faciliteiten, de modernisering van het machinepark en de optimalisatie van het productgamma.

Egger kan een goed rapport voorleggen voor het boekjaar 2014/2015. De firma versterkte zijn marktpositie en stelde heel wat nieuwe ontwikkelingen voor, vooral op het vlak van decoratieve producten voor de meubel- en interieurbouw. “Ook vandaag en in de toekomst willen wij deze groei verderzetten. Daarom investeerden wij fors in onze faciliteiten en het machinepark,” zegt Bruno Parent, manager voor Egger in België. “Zo openden wij een nieuw administratief centrum en een productiefaciliteit voor laminaten bij onze hoofdzetel in Tirol en installeerden wij nieuwe machines in verschillende productieafdelingen, bijvoorbeeld in Brilon en Gifhorn (Duitsland), in Hexham (UK) en Gagarin (Roemenië).”

Innovatie
Innovatie staat centraal, wat de directie van Egger weet dat ze door de ontwikkeling van nieuwe producten en de continue optimalisatie van de service in staat is om nog meer klanten te bereiken en die klanten ook nog eens meer voordelen aan te bieden. Bovendien wil de firma zo dicht mogelijk bij die klanten staan en zet daarom in op onder meer een duidelijk retail netwerk en doelgerichte marketing tools. Op Interzum presenteerde Egger ook heel wat nieuwe productontwikkelingen: PerfectSense, Feelwood, laminaat met gekleurde kern.

Nieuwe oppervlakken
PerfectSense omvat hoogglanzende of matte decoratieve panelen op basis van de gekende MDF-kwaliteit van Egger. Hiervoor ontwikkelde de specialist samen met Hymmen een speciaal coating procedé met UV-technologie. Dankzij PerfectSense Gloss & Matt kunnen fabrikanten nu elementen met het nieuwe oppervlak gebruiken voor de voorpanelen en die combineren met overeenkomstige gemelamineerde platen voor de rest van het meubel.

Authenticiteit voor de keuken
Een werkblad in de keuken wordt dagelijks blootgesteld aan de meest uiteenlopende uitdagingen en moet dan ook bestand zijn tegen bijvoorbeeld krassen en stoten. Vandaag heerst een trend om de ‘authenticiteit’ in de keuken te integreren en daarom stelde Egger gemelamineerde werkbladen met onder meer de look & feel van puur hout (Feelwood) en natuursteen (ST30 Gloss Finish, ST87 Ceramic, ST89 Silvretta).

Laminaat met een gekleurde kern
De kern van laminaat is meestal zwart of bruin. De nieuwe generatie laminaat met gekleurde kern van Egger is opgebouwd uit verschillende lagen in eenzelfde kleur. Daardoor kunnen in meubelen en interieur accenten gelegd worden, waar men ook wil. Hiermee speelt Egger in op de vraag van architecten en fabrikanten, die laminaat willen gebruiken voor werk- en tafelbladen, voor- en zijkanten van kasten, laden en deurpanelen, zelfs bij de inrichting van winkels en in standenbouw. Op Interzum toonde Egger dit laminaat met gekleurde kern in 6 kleuren: premium wit, lichtgrijs, zilvergrijs, diamant grijs, ‘cashmere’ en zwart.

Abonneer u op onze nieuwsbrief

Lees ons « Privacy statement » voor nadere informatie.

Lees meer over: Bedrijfspresentatie , Egger

Interieurbouw online partners