In CC De Factorij bekleedde Convents Products betonnen structuren met akoestische, houten panelen. (Beeld: Dennis de Smet)

02:19
23-07-2020

Interieurbouwer aan het woord

Ervaring, vakmanschap en innovatie in één

70 jaar ervaring en vakmanschap combineren met jong enthousiasme, dat doet maatwerkspecialist Convents Products. De focus? Een hoge afwerkingsgraad, topkwaliteit en een doorgedreven service naar klanten toe. Het jonge managementteam laat bovendien een frisse, innovatieve wind door het bedrijf waaien. Commercieel Directeur Naomi Batache en operationeel directeur Mathias Van Hoegaerden lichten toe.

Convents Group, opgericht in 1950, bestaat uit verschillende afdelingen, waaronder Convents Products, dat zich richt op hoogkwalitatief maatmeubilair. Naomi Batache: “We hebben twee vestigingen. In België, in Koersel, stellen we 120 mensen te werk. In Slovakije, waar we 15 jaar geleden van start gingen, werken nu 25 mensen. ‘Specials’ en eenmalige stukken worden quasi altijd in België gemaakt. In Slovakije maken we voornamelijk grote oplages, zoals meubilair voor 100 dezelfde studentenkamers of hotelkamers. Alles steeds gecoördineerd vanuit België. Dat zorgt voor consistentie in kwaliteit, tekeningen, materialen en afwerkingsdetails.”

Na goedkeuring van de plannen, zijn de CNC-machines en schrijnwerkers aan zet. (Beeld: www.yvanglavie.com)

 

Voor complexe projecten één adres

Naast de klassieke schrijnwerkerij, weten klanten Convents Products vooral te vinden voor bijzondere en complexe projecten. Naomi Batache: “Ons grote voordeel, en ook wel de onderscheidende factor, is dat klanten bij ons komen aankloppen als ze weten dat niemand anders het kan. Ik denk bijvoorbeeld aan CC De Factorij in Zaventem. Daar bekleedden we betonnen structuren met akoestische, houten panelen zowel in massief, als in fineer. Op hoogte, in gebogen, organische vormen, en dus technisch zeer moeilijk. In zo’n dingen blinken we echt uit. Maar we maken ook los maatmeubilair. Voor een advocatenkantoor in Brussel maakten we onlangs op maat gemaakte losse stukken, zoals een boomstamtafel van 2 op 7 meter en een ellipsvormige inkomdesk in metaal en massieve notelaar.”

“We verkiezen natuurlijke, kwalitatieve materialen als hout en natuursteen, maar de wensen van de klant zijn doorslaggevend.” (Beeld: www.yvanglavie.com)

 

Voorbereiding is alles

Hoewel Convents Products een voorkeur heeft voor natuurlijke, kwalitatieve materialen als hout en natuursteen, zijn de wensen van de klant doorslaggevend. Mathias Van Hoegaerden: “We gaan verder dan gewoon uitvoeren. Als onze productiemanager, een ervaren schrijnwerker, oordeelt dat dezelfde look en feel op een goedkopere manier kan bekomen worden, of met een duurzamer materiaal, dan stellen wij die alternatieve oplossing zeker voor aan de klant. We hechten dus veel belang aan de voorbereidende fase. Zo tonen we klanten ook vaak prototypes, gemaakt in onze eigen 3D-printafdeling en lakkerij. Samen met mock-ups, stalen en gedetailleerde tekeningen dragen die ertoe bij dat klanten zich echt een beeld kunnen vormen van het meubilair.”

Alles wordt ter plaatse in het atelier opgebouwd en gecontroleerd. (Beeld: www.yvanglavie.com)

 

Productie in eigen atelier

Na goedkeuring van de plannen, worden ze naar de CNC-machines en schrijnwerkers gestuurd. Naomi Batache: “Alles wordt ter plaatse in ons atelier opgebouwd en gecontroleerd. Gaat elke schuif open? Zijn alle hoeken perfect? Zo kom je op de werf niet voor verrassingen te staan. Vervolgens wordt het meubilair afgebroken tot genummerde kolommen. Op de werf zelf is het dan eenvoudigweg ‘plug-and-play’. Bij voorkeur volgt snel daarop de rondgang met de architect. Zo kunnen eventuele opmerkingen al weggewerkt worden voor de eigenlijke oplevering.”

Service van a tot z

Vanaf de offertevraag tot de dienst na verkoop staan klanttevredenheid en transparantie voorop. Naomi Batache: “We zorgen snel voor een offerte, soms zelfs op twee à drie dagen. Die offerte stel ik persoonlijk voor aan de klant, samen met een projectleider. Zo heeft de klant van bij de start één contactpersoon. We zijn ook vaak te eerlijk. Onze planning is altijd realistisch, niet per se wat werd vooropgesteld bij offertevraag. Heeft de klant speciale wensen, bijvoorbeeld dat de werken tijdens een verlengd weekend worden uitgevoerd, dan is dat geen probleem. Ook na oplevering blijven wij beschikbaar, niet enkel voor grote werken, maar ook voor klein onderhoud.”

Jong en ervaren

Sinds kort wordt Convents Products geleid door een jong managementteam. Die frisse wind laat zich voelen in innovaties als 3D-printing en TopSolid. De combinatie van ervaren vakmanschap met een jong, ambitieus management garandeert dat Convents Products ook in de toekomst topkwaliteit kan blijven leveren.   

Tekst: Charlotte Fouquet   Beeld: Convents Group

Abonneer u op onze nieuwsbrief

Lees ons « Privacy statement » voor nadere informatie.

Lees meer over: Convents Group

Interieurbouw online partners