Bijlard International
01:47
04-01-2019

“De Belgische markt is divers en kansrijk”

Met de vijfde beurs in 10 maanden sluit Bijlard International een druk beursjaar af. Waar het jaar begon met Domotex Hannover, daar eindigt het met Prowood in Gent. Duidelijk is dat Bijlard International zijn vleugels uitslaat in Europa en ervan overtuigd is dat zij met hun lijmen en kitten nog voldoende ruimte zien op de markt. En niet ten onrechte: de producten zijn van hoge kwaliteit, en het bedrijf kenmerkt zich met een hoge servicegraad, die zich niet alleen tot Nederland beperkt. Iedere klant die belt als hij met vragen zit, doet dat niet tevergeefs. Alle accountmanagers en medewerkers van binnendienst helpen klanten direct en vakkundig en als er echt nood aan de man is, komt er iemand langs om ter plekke de klant met raad en daad bij te staan.

Prowood wordt gezien als dè beurs voor de houtverwerkende industrie en aanverwante sectoren. Met maar liefst 15.000 bezoekers in 5 dagen lopen er meer dan voldoende vakmensen rond die op zoek zijn naar de beste producten. 

Peter Bijlard: “Wat ik aan vakmensen heb gezien, is zo divers, dat wij ervan overtuigd zijn dat er in België nog veel te halen is. Sowieso zijn buitenlandse beurzen wel een speerpunt in ons beleid. Tot 2016 stonden wij alleen maar op binnenlandse beurzen, maar de laatste jaren maken we er echt werk van om ook het buitenland kennis te laten maken met onze producten. Twee jaar geleden bijvoorbeeld gingen we voor het eerst naar Domotex en tot op de dag van vandaag komt daar nog steeds handel uit.”

Voortdurend investeren
Naast het uitbreiden van zijn afzetmarkt investeert Bijlard veel in het ontwikkelen en verbeteren van zijn assortiment. Niet alleen bestaande producten, die al van hoge kwaliteit zijn, worden door de afdeling R&D continue gemonitord. Naast de controle op iedere menging is de afdeling ook bezig met het ontwikkelen van nieuwe producten; niet alleen om nieuwe afzetmarkten te bedienen maar ook om het werken met bestaande producten te vergemakkelijken. “De MS-FLOOR Booster is daar een goed voorbeeld van”, aldus Peter Bijlard. “Deze milieuvriendelijke activator brengt de doordroging van de MS-FLOOR parketlijm terug met maar liefst 45 minuten! Binnen 1 uur is de net gelegde vloer beloopbaar en na 2 uur belastbaar. Tiijdens de ontwikkeling ontdekten wij dat met het gebruik van de Booster de vernetting van de lijm nòg beter is. Zo leren ook wij weer iedere dag iets bij en dat komt uiteindelijk ook de klant en het eindresultaat ten goede!” 

Groeikansen benutten
Bijlard International beseft dat de binnen- en buitenlandse markt al behoorlijk vol is, maar zien toch nog altijd groeikansen. “De kwaliteiten in de markt verschillen niet zoveel van elkaar, het zijn juist de kleine dingetjes die het verschil maken tussen goed of top; zakendoen betekent voor mij open en transparant zijn en iedereen is bij ons altijd welkom om te kijken hoe wij het doen”, aldus Bijlard.  

De Zoetermeerse lijmproducent, sinds 1956, heeft in Nederland veel klanten in de houtverwerkende industrie, interieurbouw, scheepsbouw en parketbranche en een ruim assortiment lijmen en kitten om deze markten te bedienen, doet ook aan private labeling en kan maatwerk leveren voor iedere klant. Bijlard International is tevens agent en distributeur van Dynea Prefere lijmen voor de Benelux.   

Tekst en beeld: Bijlard International

Interieurbouw online partners

LayRedHoutafwerkingsproducten