Focus op merk(en)beleving!

Sinds de opening van ‘The Veneerhouse’ van Decospan in 2015 is de samenwerking met de voorschrijver alleen maar intensiever geworden. Waar Decospan vroeger enkel zelf bij de voorschrijver langs ging, kan de architect vandaag in dit belevingscentrum kennis maken met meer dan 150 houtsoorten, concrete toepassingen bekijken en ook zélf creatief aan de slag gaan met fineer dankzij de ruime beschikbaarheid van monsters en documentatie. Dat Decospan voortdurend inzet op vernieuwing en creativiteit, zal volgens Wouter Polfliet, brand manager Decospan, ook blijken uit hun deelname aan Interzum in Keulen: “We zullen vriend en vijand verbazen!”

The Veneer by Decospan
The Veneerhouse is ongetwijfeld een plaats waar de voorschrijver wordt geïnspireerd. Niet alleen is het interieur een ode aan de producten van Decospan, maar is het ook een plaats waar de architect zijn plannen meer vorm kan geven. “We ontvangen dagelijks architecten en verwerkers in het experience centre. Hier kunnen ze tijdens een overleg met een ‘wood consultant’ hun project doorlopen en finaal ook zelf de fineerkeuze doen”, vertelt Wouter Polfliet.

Decospan Interzum
Querkus Oak Vintage Harlem.

Onder ‘The Veneer by Decospan’ waarbij Decospan en fineerhout dus als een gelijke worden gezien, ontwikkelt het bedrijf voortaan de benadering van de voorschrijver. Naast The Veneerhouse zijn er ook stalenboeken, een website en een magazine. Laat u inspireren op www.theveneer.com

Ontrafel zelf het mysterie tijdens Interzum 2017
Tijdens Interzum (16 tem 19 mei), het tweejaarlijkse platform in Keulen voor de meest toonaangevende bedrijven in de sector van interieur, plaatmateriaal en meubelbouw, zal Decospan zijn naam als trendsetter en innovator alle eer aandoen. Dit jaar is er opnieuw een conceptruimte voorzien waar het bedrijf haar bezoekers een blik op de toekomst zal gunnen. Met deze twee zekerheden moeten we het voorlopig stellen, want Decospan weigert verdere details over hun stand vrij te geven. We kunnen niet anders dan concluderen dat er aan een concept wordt gewerkt dat vriend en vijand zal verbazen. Wie het mysterie wil ontrafelen zal dus persoonlijk moeten afzakken naar Interzum, hal 6, stand C-041.

Decospan Interzum
Querkus Oak Smoked Arabica. ©Yannick Milpas

Trendsetter pur sang
Al meer dan 35 jaar is Decospan trendsetter in de markt van gefineerde platen. Op een creatieve en innovatieve manier én met respect voor het milieu streeft Decospan ernaar het gebruik van fineerhouten producten toegankelijker te maken. Decospan biedt een toegevoegde waarde aan de producten waardoor de voorschrijver ze kan omvormen tot het gewenste eindproduct. Decospan gaat er prat op om tegemoet te komen aan de trends van de markt en in te spelen op nieuwe interieurtendensen. Zo werd in 2016 Nørdus ontwikkeld waarmee een antwoord wordt geboden op de stijgende vraag naar een meer Scandinavische interieurstijl. Maar ook de gevestigde merken Querkus en Shinnoki kregen een flinke update in aanloop naar Interzum. “Deze merken worden door een breed publiek gesmaakt en op basis van de vele positieve reacties hebben we de collecties nog verder verbeterd. Hierdoor maken we fineerhout nog toegankelijker voor zowel voorschrijver als verwerker en ondersteunen we onze distributiepartners met de juiste tools om zo tegemoet te komen aan de hoge eisen van de hedendaagse markt”, besluit Wouter Polfliet.

Al deze vernieuwingen zullen tijdens Interzum worden voorgesteld aan de partners en in samenspraak met de ‘key dealers’ zouden al deze innovaties tegen het najaar beschikbaar moeten zijn voor het grote publiek.

Zelf verbaasd worden? Bezoek Decospan tijdens Interzum 2017 in hal 6, stand  C-041.

Decospan Interzum
Shinnoki Shadow Macassar. ©Jan Liegeois
Decospan Interzum
Shinnoki Nero Lati.

Tekst: Decospan en Isabel Boons    Beeld: Decospan
Uitgelichte foto boven: 
Nordus Vivid Spruce.